5 הטעויות במצגות למשקיעים עליהן כמעט ולא מדברים

מצגות למשקיעים – רבות נכתב בעבר, בהווה ועוד ייכתב בעתיד. הרבה בלוגים, פוסטים ומאמרים קצרים קראתי על "10 הטעויות הנפוצות"  והרבה עיצות "עשה ואל תעשה". אני מסכימה עם הרבה מההצעות והרעיונות. עם זאת, ישנן בעיני עוד 5 נקודות אליהן כמעט ולא מתייחסים – אך הן חשובות מאוד בעיני:

  1. התייחסות למוצר במקום לעסק

    כשיש לך מוצר מדליק, קשה להימנע מלדבר על המיזם, על החדשנות הרבה, ועל התכונות המיוחדות שלו. מה שמעניין בפועל את המשקעיים הוא הערך שהמיזם מביא ללקוחות שלו ולהם. שילוב של הערך ללקוחות ומודל עסקי טוב – זה מה שייצור אצלם עניין רב.

  2. אין התייחסות להזדמנות/לטיימינג

    המשקיעים יודעים כיום, שגם המוצר הנהדר ביותר והצוות המצויין ביותר לא יבטיחו את הצלחת המיזם. ההצלחה תיקבע בסופו של דבר ע"י הטיימינג, ע"י זיהוי ההזדמנות.

  3. התייחסות לשוק רחב מידי, שוק לא רלוונטי

    אם יש לך רעיון לפחית חדשה ומדליקה, אין טעם להביא נתונים על שוק המשקאות בכללותו. השוק העיקרי שלך יהיה שוק השתיה בפחיות. אם המצאת מכונה שמקפלת כביסה (כן, ראיתי אחת כזו לאחרונה!) השוק העיקרי יהיה זהה לזה של מכונות הכביסה – לא של כלל משקי הבית.
    אפשר, ואפילו רצוי לציין שבעתיד ניתן יהיה לנגוס גם בשווקים הרחבים יותר – אבל הם לא השוק המיידי.

  4. מצגות ארוכות מידי ולא ממוקדות

    המצגות צריכות לתת מענה ל-10 שאלות, רצוי שלכל שאלה יוקדש שקף אחד:
    למה (הרקע למיזם), מה (על המיזם), מי (על הצוות) למי (על השוק), כמה (המודל העסקי), מי עוד (המתחרים), איך (שיווק), מתי (לוחות זמנים), מה הצורך שלך (מה גודל ההשקעה ולמה היא מיועדת) ומה יצא לי מזה (למשקיע, כמובן….. ).

  5. הסתרת הבעיות

    משקיעים רוצים לראות שהיזמים עברו תהליך עסקי, שהם מכירים את היתרונות כמו גם החסרונות של המיזם. לא צריך להגיע עם כל התשובות. "יש לנו מתחרים", "אנחנו צריכים לבצע סקר שוק מעמיק", "עדיין אין לנו תכנית עסקית מלאה", "עדיין אין לנו מענה ל…" כדאי להעלות את הנושאים האלו במצגת. המשקיעים ידעו שאתם יודעים על מה אתם מדברים, שיש להם עסק עם אנשים רציניים.

 

About the Author:

ג'וד ברק – מומחית פרזנטציות, מצגות ודוחות עסקיים מקימה והבעלים של חברת ExcelLeader" – הנתונים מתייצבים מאחוריך", מומחית אקסל ועוסקת בבניית יישומים ובניית מצגות. ג'וד היא מהמובילות בארץ באיסוף, ניתוח והצגת נתונים ליזמים, חברות, עמותות ועסקים. מתמחה בבניית מצגות חכמות המיועדות לגיוס משקיעים, כמו גם תכנות קובצי ויישומי אקסל עבור עובדים ומנהלים. אחד התחומים החביבים עליה – הדרכה בהתאמה אישית, לשליטה מתקדמת באקסל, ובפאוור-פוינט.