מצגת משקיעים – טיפים לבנייה נכונה

כולם מדברים על מצגת משקיעים – אבל מה צריך שיהיה בה?

מצגת משקיעים טובה צריכה בעיקר להיות מבוססת על הבנה מעמיקה של הנתונים העסקיים.
כיום, גם הנתונים העסקיים צריכים לספר סיפור. הרבה מספרים מתישים גם את המשקיע המומחה ביותר.

ישנם מספר סוגים של מצגות אבל כאן אתמקד בשניים:

  • מצגת שסוגרים לקובץ PDF ושולחים לפיינדרים/איינג'לים או משקיעים פוטנציאליים במטרה ליצור פגישה ראשונית.
  • מצגת שמלווה הצגה פרונטלית.

מצגת משקיעים בקובץ PDF

חשוב מאוד לסקרן, ליצור עניין במיזם ובצוות. לתת מינימום נתונים (אבל להפגין ידע ושליטה). להתמקד בנתונים החזקים ביותר והמעניינים ביותר למשקיע הפוטנציאלי. חשוב לתת מידע על הצוות מאחורי המיזם.
המצגת צריכה להיות קצרה וממוקדת מאוד. לא יותר מ-5-6 שקפים.
במצגת כזו אפשר לכלול מלל רב יחסית, תמונות ושרטוטים. נתונים מספריים רצוי להציג בצורה ויזואלית – הגרפים צריכים להיות ברורים, במבט עין אחד המשקיע צריך להבין את המסר.
אין צורך להביא כאן את הנחות היסוד עליהם התבססתם בבניית התרחישים השונים – להביא רק את המסקנות הסופיות.
הצד הגרפי צריך להיות חזק – אבל צריך להביא בחשבון שהמשקיע הפוטנציאלי ירצה להדפיס את המצגת להמשך קריאה (אנחנו מאוד רוצים שהוא יעשה זאת).
המצגת הזו יכולה להוות את הבסיס למצגת הפרונטלית.

מצגת משקיעים פרונטלית

הצלחת לעניין משקיע או פיינדר. הגעת לשלב של עמידה פרונטלית מול האנשים שיחליטו ברגע זה אם ממשיכים או נפרדים לשלום.
סביר להניח – שהמיזם שלך אינו היחידי שהם בוחנים.
זה הזמן להיות במיטבך, להפגין שליטה מלאה במיזם. להכיר כל זווית, להגיע עם תשובה לכל שאלה.
ככל שהמצגת תהיה דינמית יותר, תוכל לענות על שאלות – ככה המשקיעים יתרשמו יותר.
כשרואים מספר יזמים – ההחלטה במה להשקיע (מעבר למוצר/שירות עצמו) תהיה התייחסות של היזם לנתונים, היכולת להגיב לשאלות בזמן אמת. הצגה טובה של הצוות.
קובץ אקסל צמוד למצגת, כזה שאם משנים נתון אחד המצגת מתעדכנת בהתאם.

אורך המצגת יהיה כאורך הזמן שהוקצב לך.
לכן, חשוב מאוד להכין מראש מצגת דינמית. כזו שתכלול שקפים נסתרים – שקפים שנותנים מענה לשאלות שייתכן ויישאלו או נקודות שאפשר להתייחס אליהן במידה ויש יותר זמן.

הכרה טובה של המצגת עצמה, של הנתונים עליה היא מסתמכת ואימון, אימון, אימון.

אלו הדברים שיעשו את ההבדל. במצגת משקיעים טובה – הנתונים מתייצבים מאחוריך.

הנה לינק לסרטון עם כמה טיפים על מה שצריכה מצגת משקיעים לכלול.

About the Author:

ג'וד ברק – מומחית פרזנטציות, מצגות ודוחות עסקיים מקימה והבעלים של חברת ExcelLeader" – הנתונים מתייצבים מאחוריך", מומחית אקסל ועוסקת בבניית יישומים ובניית מצגות. ג'וד היא מהמובילות בארץ באיסוף, ניתוח והצגת נתונים ליזמים, חברות, עמותות ועסקים. מתמחה בבניית מצגות חכמות המיועדות לגיוס משקיעים, כמו גם תכנות קובצי ויישומי אקסל עבור עובדים ומנהלים. אחד התחומים החביבים עליה – הדרכה בהתאמה אישית, לשליטה מתקדמת באקסל, ובפאוור-פוינט.